Thursday 18 September 2008

Jetesa nga mbeturinat, humbin shpresat për një jetë më të mirë

Bekim Dobra

“Koha DITORE”: Drenas, 10 shtator - Përsoni A.D së bashku më gruan dhe fëmijën për qdo ditë shihën duke mbledhur mbeturina (kanaqe) në kontinjer të qytetit për të fituar kafshatën e gojës. A.D. thot se jemi lodhur nga premtimet nga fjalet boshe, ai thot se edhe pse shumë e merzitshme dhe e lodhshme kanë zgjedhur rrugën e detyrimit për të mbijetuar duke kërkuar mbeturina të metalta për t’i shitur. Nuk është e vetmja familja A.G e cila jetesën e siguron nga mbeturinat. Edhe Xhemile Karagja nga Çikatova e Vjetër ekzistencën e siguron nga mbeturinat dhe tregon gjendjen e veshtirë të jetesës. Shkalla e varfërisë në komunën e Drenasit edhe pas 9 viteve të përfundimit të luftës mbetet tejet shqetësuese. Si pasojë e rritjes së numrit të ekonomive familjare, zvoglimi i donacioneve të huaja për ndertim dhe rindërtim ka ndikuar që të rritet numri i kërkuesve për të përfituar asistencën sociale të shtetit. Kërkesat më të mëdhaja për ekzistenc është produkti i miellit. Zyhrije Berbatovci, nga fshati Dobroshefc e cila ka ardhur para Drejtorisë së Shendetësisë dhe Mirëqenies Sociale pasi që ka degjuar se kjo e fundit ndan ndihma të miellit, këtë herë është kthyer duarthat, pasi që nga drejtori ka marrë përgjigjejen se nga gjysma e këtij muaji do të jepen ndihmat e miellit, por i ka premtuar se ajo do të jetë fituese e kësaj ndihme. “Jetoj në një gjendje te mjerueshme, burrin e kam të semur, ka qenë ushtar i UÇK-së askush nuk kujdeset për gjendjen e tij të rendë shendetësore” tregon veshtiresit e jetës Zyhrija dhe vazhdon duke çarë kërkesat e fëmijeve për veshmbathje, që thot se ende kanë mbetur pa mbathje për shkollë, “hyni java e dytë e shkollës, fëmijet ende më kanë mbetur me sandale të verës, po më kërkojn më i ble puma, më qka me i ble kur marrë një social prej 65 eurove” shprehet Zyhrija. Sipas drejtorit Dobra, çdo muajë në Qendrën e Punës Sociale në Drenas ka rritje të numrit të familjeve skamnore që kërkojn asistencen e ndihmës mujore. Ai shprehet së në komunën e Drenasit nga ndihmat sociale mbijetojnë 1.854 familje të cilat janë nga dy kategori. Dobra ka ngrit problemin e kësaj komune edhe qeshtjen e strehimit, ku mbi 200 familje ka thenë se janë të pastreh, ndërsa si raste ekstreme dhe tejët të renda ka ranguar 32 familje, përderisa ka shpreh një optimizën se do të zbutet qeshtja e strehimit sadopak më ngritjen e një ndërtese të banimit social ku ka thenë se do të vendosën 24 familje. Kjo ndërtes do të ngritet në Çikatovë te Re, ndërsa është përkrahur financiarisht nga Ministria e Mireqenies Sociale. “Gjendja e varfërsisë fatkeqesisht në këtë komunë është mjaft evidente, krejt kjo si pasojë e shkatrrimit të luftës së fundit, që shkalla më e lartë në Kosovë e shkatrrimeve ka qenë Drenasi më mbi 85 për qind” ka thenë drejtori Dobra që ka shtuar se përkundër asaj që është bërë një rindertim që nga paslufta gjendja e strehimit ende mbetet shumë shqetësuese. Komuna e Drenasit ka gjithashtu edhe mbi 30 familje që jetojnë në barakat e ndërmarrjes së Feronikelit, ku gjendja e tyre është tejet e veshtirë, të reshurat atmosferike vershojnë barakat e drujta dhe familjaret shpeshher detyrohën edhe të largohën përkohësisht të të afertmit deri sa të largohët uji. Gjendja e punësimit në Drenas është nen mesataren e Kosovës thot drejtori Dobra, ndërsa më rastin e inflacionit ne si drejtori kemi konstatuar se kemi rritje të rasteve që kërkojnë ndihmë emergjente për gjëra elemtentare jetësore siç janë mielli, vaji dhe gjërat tjera ushqimore tregon drejtori Dobra. Edhe pse komuna tregon Dobra nga subvencionet ndan një pjes të mjetëve për këto qellime, nevojat nuk plotësohën as 20 për qind në krahasim më kërkesat. Këmi kërkuar nga donatorë të ndryshëm, nga shoqatat humanitare dhe individet që të ju dilet në dnihmë këtyre kategorive, por një interesim i tillë mungon thot Dobra. Ai ka përmendur si rast specifik ndihmat që ndan shoqata e Islamic Refief-it në Drenas që ka thenë se edhe këtë vit do të ndan ndihma në formë të pakos ushqimore për 400 familje. Gjithashtu ka treguar se nga subvencionet e komunës janë ndihmuar 10 përsona më të holla të cilet vuajn nga semundja kronike, që kryesisht kanë qenë fëmijë. Edhe përgjegjesi i Zyrës Komunale të Punësimit në Drenas, Ragip Dervishi ka ngrit shqetësimin e gjendjes së papunësisë në këtë komunë. Ai ka treguar numrin 12.143 punëkerkues të evidentuar, por ka thenë se ky numër arrin në mbi 25 mijë, por që nuk lajmerohën për një apo tjetër arsye së janë të papunë. Dervishi tregon se më ndermjetësim këtë vit kanë arrit deri më tani të punësojnë 123 punëkërkues që ka thenë se në krahasim më vitet paraprake ka shënuar një rritje numri i punësimit,por ka shtuar se ka shënuar rritje edhe numri i punëkerkuesve.

No comments: